AKRYLNAGLAR

Alla inlägg under juli 2012

Av Jula - 7 juli 2012 23:46

GOD MORGON !!!!

Idag jag vill skriva lite om HUDEN !Kanse det låter lite konstigt för ER på den tråkigt söndags morgon.(regnar...)


Vad är HUD ???

Huden är ett  av kroppens största organ,hos en vuxen person är huden ca 2 kvadratmeter stor och väger ca 4 kg.

Huden har många funktioner : den reglerar kroppstemperaturen,skyddar kroppen mot yttre angrepp så som mikroorganismer ,UV strålning,uttorkning,kemikalier och andra skadliga ämne.Dessutom är huden  ett känselorgan som känner av beröring,tryck och smärta.



 


Överhuden

Överhuden (epidermis) är det översta hudlagret och är alltså det hudlager när vi tar på huden. Överhuden skyddar kroppen mot slag och tryck,kemiska ämnen och mikroorganismen.Dessutom ger den ett visst ljusskydd.

Läderhuden

Läderhuden (dermis) är det stödjande hudlagret under epidermis. Lagret är 0,5-3 mm tjockt. Läderhuden består av bindväv som är uppbyggd av dels kollagen, som ger huden stadga, och dels elastin vilket ger huden elasticitet och flexibilitet. Här finns blodkärl och lymfkärl, nerver, bindväv, glatt muskulatur, hårsäckar, talg- och svettkörtlar. Läderhuden innehåller också celler som registrerar tryck, värme, köld och smärta.

Underhuden

Underhuden (subcutis) är det understa hudlagret vars främsta uppgifter är att skydda kroppen mot kyla och slag och bistå kroppen med fett- och vattenreserver. Underhuden består av bindväv som innehåller lipocyter, dessa celler har en funktion att lagra fett och bidrar därmed till kroppens viktiga fettreserv. Underhuden innehåller även mycket vävnadsvätska och fungerar därmed även som vattenförråd. Matvanor, ärftlighet och hormoner bestämmer i första hand underhudens tjocklek.

Hoppas att det var lite spännande att läsa om huden och Ni vet mer om den viktigt organen Era kroppen.

Trevligt Söndag!!!

Av Jula - 7 juli 2012 22:25

ingen som är sugen ? :) 1 för 20
3 för 50
Navel piercingar till salu. 20 kr styck :)
Foto: Navel piercingar till salu. 20 kr styck :)
Hej mina goa läsare!
Jag skulle vilja visa ER fina navel piercingar som min kompis vill sälja .Om Ni intressera av kan Ni kika på hennes profil på FB och skicka fråga om detta.

Av Jula - 6 juli 2012 19:39

Ögonbrynen har blivit en stor del av kvinnans och mannens utseende.Ett par snygga ögonbryn kan verkligen göra ett helt ansikte! Många noppar sina ögonbryn, alltså tar bort hårstrån, för att få dem att bli snyggare.Man behöver pincett till den.Jag har t.ex


 

 

 

 

 

Av Jula - 6 juli 2012 13:15

Jag önskar ER GOD NATT !!!


Jag hoppas att Ni komma ihåg att smörja naglar.


                       


 

 




Av Jula - 5 juli 2012 22:49

Oljan gör Era naglar fina och smidiga. Om Ni är en av dem som lider mycket av sköra naglar bör Ni regelbundet ge våra naglar en sådan omgång oljemassage. Det är bäst att göra det vid sängtid, så har oljan god tid på sig att tränga in och vårda naglen extra bra.

 


 


           


 


 
 
Av Jula - 5 juli 2012 14:13

Hej !

Från morgon hos mig är  huller om buller.Min son fyller 14 år idag.Jösses ,hur snabbt tiden går!!! Hans kompisar har kommit och de  har  så roligt.Jag hör hur de skrattar,skrikker och spelar.Det är kul!

Jag skulle vilja ge ER flera bilder som jag gjorde på maten. Naturligtvis jag har gjort själv allt till festen.(kortet också-för de som gnäller bara att mina bilder är inte mina).Jag önskar ER Trevligt Dag!!!


SMÖRGÅSTÅRTA


                                             


Till efterrätt jag har gjort


MARÄNGTÅRTA (igen)



   

Av Jula - 4 juli 2012 08:24

Hejsan!

Igen french!!! Jag vet, tråkigt för ER att kika på den igen.Men jag tycker att alla gillar french och det ska bli spännande  att se hur man göra naglar på olika sätt.Jag hade dom i maj.Hoppas att Ni gillar dom också.



                




 

 

 

 

Av Jula - 3 juli 2012 13:01


en till...


Va kul att leka med nagellack !!! Ska NI prova ???

Presentation

Fråga mig

28 besvarade frågor

nailsjula74

följ:

nailsjula74

nailsjula74

Instagram

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggerfy.se

Kategorier

Arkiv

HITTABLOGGEN.SE

BLOGGPORTALEN.SE

Länkar

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards