AKRYLNAGLAR

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

MARÄNGTÅRTA !!!

Av Jula - 29 juni 2012 13:57

Hej mina läsare!

Jag vill dela med ER en recept på Marängtårta som jag gjorde idag.Hoppas att NI också gillar den och ska prova göra själv.


 

Maräng
7 äggvitor
4½ dl socker
Vispa äggvitorna till hårt skum i en skål över vattenbad. Tillsätt sockret lite i taget medan du vispar. Fortsätt vispa smeten tills den är riktigt tjock och blank. Bred ut smeten i en långpanna ca 25x35 cm. Spritsa toppar eller bollar som en kant runtom. Grädda marängen i 125 grader varm ugn. Sänk värmen till 100 grader genast när plåten sätts i ugnen. Grädda i minst 3 timmar! marängen ska bli torr och kännas lätt.
 
Fyllning 1
1-1½ citron
½ dl socker
1½ msk maizena majsstärkelse
1½ dl vispad grädde
7 äggulor
2 dl  vispgrädde
Riv citronskalet och pressa ur saften. Blanda med socker, maizena och 1½ dl grädde i en kastrull. Låt koka upp. Lägg äggulorna i en skål, häll över den heta blandningen i en fin stråle, vispa under tiden. Häll tillbaka krämen i kastrullen och sjud på mycket svag värme under vispning, tills krämen blir tjock. Låt krämen kallna. Vispa 2 dl grädde och vänd ner i krämen.
 
Fyllning 2
2½ dl vispgrädde
jordgubbar
choklad
Fyll marängbottnen med citronkrämen. Bred ut vispad grädde och skivade jordgubbar. Smält choklad och ringla över tårtan.
 
                   
 
JAG ÖNSKAR ER GOD EFTERRÄTT OCH TREVLIGT HELG !!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ingen bild

Alice

29 juni 2012 14:53

Var gärna med i min tävling, den är super enkel. Allt du behöver göra i tävlingen är att gissa märket på en choklad. Priset är en länkning i min meny och i ett inlägg. Kram! :)

Jula

29 juni 2012 16:37

Hej Alice!!!
GÄRNA !!! bara jag behöver adress på din sida.Hoppas att du kan skicka så snart så möjligt.KRAM

 
Sandra

Sandra

1 juli 2012 23:23

Mumsigt :D

http://passionsblomma.bloggplatsen.se

Jula

1 juli 2012 23:28

Oj,det var gott!

 
Shiiza

Shiiza

3 juli 2012 00:30

Oj sitter här och dreglar. Ser skit gott ut! Tack för receptet, måste göra det senare på dagen! :)

http://effektochsmink.bloggplatsen.se

Jula

3 juli 2012 08:18

Varsågod! Det var jättegott!Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jula - 8 januari 2014 16:44

    SÅ DÄR GJORDE JAG LIZABETHS NAGLAR. HON VALDE LILA OCH ROSA. ...

Av Jula - 3 januari 2014 23:30

               

Av Jula - 2 januari 2014 16:57

    EN LITEN UPDATE FRÅN FÖRRA VECKAN !         ...

Av Jula - 29 december 2013 07:52

HEJ MINA GOA VÄNNER HEJ MINA GOA VÄNNER JULEN ÄR ÄNTLIGEN ÖVER ! DECEMBER ÄR EN RIKTIGT BRA MÅNAD ,DET HÄNDER EN MASSA ROLIGA SAKER HELA TIDEN !  JAG VILL ATT NI TITTA PÅ BILDER SOM JAG HAR GJORT PÅ EN UNDERBART TJEJ INNAN JUL. HON ÖNSKADE SI...

Av Jula - 16 december 2013 13:21

  HEJ JAG SKULLE VILJA VISA ER BILDER  PÅ NAGLAR SOM MAN KAN FIXA SJÄLV INNAN KOMMER NYÅR. NI SKA MÅLA NAGLAR DEN FÄRG SOM NI GILLAR MEST  OCH SENARE ( INNAN NAGELLACK TORKAR ) NI SKA KLISTRA VAD NI VILL TEX.STENAR, PALJETTER ELLER  GLITTER PÅ...

Presentation

Fråga mig

28 besvarade frågor

nailsjula74

följ:

nailsjula74

nailsjula74

Instagram

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggerfy.se

Kategorier

Arkiv

HITTABLOGGEN.SE

BLOGGPORTALEN.SE

Länkar

RSS

Översätt


Skapa flashcards